
Cele mai bune SUV-uri mici de ocazie (și unul de evitat)
24 octombrie 2024
Cele mai bune SUV-uri de familie de ocazie pentru mai puțin de 20.000 £
24 octombrie 2024În sondajul nostru anual privind fiabilitatea, le cerem cititorilor să evalueze fiabilitatea mașinilor cu o vechime de până la cinci ani. Aici enumerăm cele mai fiabile și cele mai puțin fiabile SUV-uri de familie din Marea Britanie…
Lexus NX
SUV-urile de familie oferă practicitate cu clasă și o poziție de conducere înaltă, ceea ce le face un succes în rândul părinților și al altor șoferi.
Acestea sunt, în general, fiabile, obținând un scor mediu de 92,6% anul trecut în sondajul anual What Car? Reliability Survey și 92,4% anul acesta. Versiunile hibride nu sunt doar frugale, ci sunt și cele mai fiabile, iar anul acesta modelele hibride de la Lexus și Toyota ocupă trei din primele patru locuri.
Cum a fost realizată cercetarea
Pentru a compila sondajul anual What Car? Realizat în asociere cu MotorEasy, am rugat mii de proprietari de mașini să ne spună cât de fiabile au fost mașinile lor în ultimele 24 de luni.
Pentru fiecare mașină care a suferit o defecțiune, am întrebat în ce zonă a apărut problema, plus cât a costat repararea și cât timp a petrecut în atelier. Aceste informații sunt utilizate pentru a crea un rating de fiabilitate pentru fiecare model și marcă pentru care avem o rată de răspuns suficient de mare.
Anul acesta, sondajul a avut 29 967 de răspunsuri, ceea ce ne-a permis să elaborăm un raport privind 199 de modele (cu o vechime de până la cinci ani) de la 31 de mărci.
Lexus NX
Sondajul 2025 What Car? Este în direct, spune-ne acum despre mașina ta
Cele mai fiabile SUV-uri de familie
1. Lexus NX (2014-2021)
Rating de fiabilitate 100%
Ce nu a mers bine? Nimic
Generația anterioară Lexus NX este cel mai bun pariu dacă doriți un SUV de familie fără defecțiuni. Nu numai că este cel mai bun din această clasă, dar surclasează și ultimul NX, care obține 97,6% și se află pe locul patru. Niciun proprietar de NX nu a raportat probleme cu mașinile sale, ceea ce înseamnă că nu a fost nevoit să plece de pe drum pentru reparații și nici nu a plătit facturi neașteptate pentru reparații.
Părerea proprietarului: „Mașina mea a fost ireproșabilă în cei doi ani în care am deținut-o.”
Lexus NX revizuit
Noul Lexus NX Recenzie
2. Toyota RAV4 (2019-prezent)
Rata de fiabilitate 98,8%
Doar 2% dintre proprietarii de RAV4 au avut probleme cu mașinile lor, în principal legate de bateria de 12 volți sau de sistemul de încărcare. În timp ce 50% dintre defecțiuni au împiedicat mașinile să circule, 83% au fost reparate în mai puțin de o săptămână și aceeași proporție au fost reparate gratuit. Cei care au trebuit să plătească pentru reparații au cerut mai puțin de 200 de lire sterline.
Toyota RAV4 recenzie
3. Renault Kadjar (2015-2022)
Rata de fiabilitate 98,6%
Kadjar este cel mai bine cotat model Renault în ceea ce privește fiabilitatea și a ajutat marca să urce pe poziția a noua în ultimul nostru clasament al fiabilității mărcii. Doar 12% dintre proprietarii de Kadjar au avut probleme cu mașina lor, iar acestea au fost limitate la sistemele electrice care nu fac parte din motor și la suspensie. Toate mașinile au fost reparate într-o zi sau mai puțin și toate lucrările au fost efectuate gratuit.
Renault Kadjar second hand Recenzie
4. Lexus NX (2021-prezent)
Rating de fiabilitate 97,6%
Cel mai recent Lexus NX nu poate egala ratingul perfect de fiabilitate al fratelui său mai mare, dar se apropie. Deși 13% dintre modelele NX au avut probleme, principala plângere a fost legată de defectele minore ale caroseriei, iar 78% dintre acestea au fost rezolvate într-o zi sau mai puțin. Lexus a acoperit costul a 89% din reparații, dar unii proprietari au trebuit să plătească între 301 și 500 de lire sterline.
Lexus NX recenzie
5. Honda CR-V (2018-prezent)
Rating de fiabilitate 97,2%
Doar 11% dintre CR-V-urile din sondajul nostru au avut defecțiuni, iar principalele cauze de îngrijorare au fost sistemele de aer condiționat, bateria de 12 volți și sistemele electrice care nu sunt legate de motor. Deși Honda a plătit reparațiile în 90 % din cazuri, ceilalți proprietari s-au ales cu facturi totale de peste 1 500 de lire sterline pe defecțiune. Patruzeci la sută dintre mașini au fost reparate într-o zi sau mai puțin, iar majoritatea celorlalte au fost reparate în mai puțin de o săptămână.
Recenzie Honda CR-V
6. Volvo XC40 PHEV (2017-prezent)
Rating de fiabilitate 97,0%
Versiunile hibride plug-in ale Volvo XC40 au jumătate din defecțiunile omologilor lor pe benzină – 11% din XC40-urile PHEV au avut probleme, comparativ cu 22% din cele pe benzină. Problemele au fost rezolvate destul de lent, cu 60% dintre mașini scoase din uz timp de o săptămână, dar Volvo a plătit pentru toate lucrările de remediere. Printre zonele cu probleme s-au numărat aerul condiționat, bateria de 12 volți, bateria electrică și sistemele electrice fără motor.
Recenzie Volvo XC40
7. BMW X1 benzină (2015-2022)
Grad de fiabilitate 96,6%
Am avut suficiente răspunsuri pentru a evalua doar versiunile pe benzină ale BMW X1 și cu siguranță acestea par să îmbătrânească bine. Doar 7% dintre mașinile despre care ni s-a vorbit au mers prost; problemele cu bateria de 12 volți, frânele și diversele sisteme electrice au fost principalii vinovați. Două treimi din mașinile defecte au fost reparate în mai puțin de o săptămână, dar BMW a acoperit doar 40% din costul reparațiilor, lăsându-i pe ceilalți proprietari cu facturi de până la 1 000 de lire sterline fiecare.
BMW X1 Used review
BMW X1nou revizuit
8. Kia Niro hibrid/PHEV (2016-2022)
Rating de fiabilitate 96,4%
Deși 13% dintre modelele Niro hybrid și PHEV au avut defecțiuni, Kia a plătit pentru toate lucrările de reparații. Printre zonele cu probleme s-au numărat bateria de 12 volți, sistemul electric, tapițeria interioară și sistemul de navigație prin satelit/infotainment. Cele mai multe mașini au putut fi conduse, iar o treime au fost reparate într-o zi sau mai puțin, însă 55% au stat în atelier mai mult de o săptămână.
Kia Niro Used review
Nou Kia Niro review
9. Mazda CX-5 benzină (2017-prezent)
Rating de fiabilitate 96,1%
CX-5-urile pe benzină s-au defectat mult mai rar decât cele diesel, iar atunci când au făcut-o, reparațiile au fost mai ieftine. Șaptesprezece la sută dintre CX-5-urile pe benzină au avut o defecțiune, comparativ cu 48% dintre diesel-uri, iar 87% dintre benzinare au fost reparate gratuit, în timp ce doar 71% dintre diesel-uri au fost reparate. Defecțiunile de caroserie și problemele legate de sistemul de navigație prin satelit/infotainment au fost cele mai mari preocupări. Două treimi dintre mașini au fost reparate într-o zi sau mai puțin, iar majoritatea au fost repuse pe drum în mai puțin de o săptămână.
Mazda CX-5 recenzie
10. Kia Sportage (2021-prezent)
Rating de fiabilitate 96,1%
Deși 15% dintre Kia Sportages au avut defecțiuni, majoritatea defecțiunilor au fost minore și au fost reparate în garanție. Kia a acoperit costul a 90% din lucrările de reparații, iar proprietarii care au fost nevoiți să plătească nu au fost facturați pentru mai mult de 200 de lire sterline. Aproape jumătate din mașinile cu defecțiuni au fost reparate într-o zi sau mai puțin, însă repararea multora dintre celelalte a durat mai mult de o săptămână. Cele mai frecvente zone cu probleme au fost caroseria, eșapamentul, instalația electrică și sistemul de navigație prin satelit/infotainment.
Kia Sportage review
Cele mai puțin fiabile SUV-uri de familie
1. Kia Sportage diesel (2016-2021)
Rata de fiabilitate 66,2%
Ce a mers prost? Motor 24%, cutie de viteze/ ambreiaj 20%, sistemul electric care nu aparține motorului 16%, frâne 8%, sistemul electric al motorului 8%, caroserie 4%, evacuare 4%, sistem de alimentare 4%, navigație prin satelit/sistem infotainment 4%
Modelele Sportage diesel au suferit un procent ridicat de defecțiuni și au fost reparate lent. Proprietarii ne-au spus că 56% din Sportage-urile lor diesel au avut defecțiuni, comparativ cu doar 20% din modelele pe benzină. Jumătate dintre mașinile defecte au stat în garaj mai mult de o săptămână, iar 8% dintre facturi au depășit 1 500 de lire sterline; 83% dintre mașini au fost reparate gratuit.
Punctul de vedere al proprietarului: „A trebuit să-mi duc mașina la reprezentanță pentru reparații de opt ori în trei ani de când o dețin.”
Revizuire Kia Sportage second-hand
New Kia Sportage review
2. Range Rover Evoque (2011-2019)
Rating de fiabilitate 73,8%
Precedentul Evoque este cel mai slab cotat model din gama Land Rover, cu o rată de defecțiuni de 35%. Problemele legate de sistemul electric al motorului și de suspensie au reprezentat fiecare 15% din defecțiuni. Două treimi dintre mașini au fost scoase din circulație mai mult de o săptămână și, în timp ce 86% dintre mașini au fost reparate gratuit, restul au costat mai mult de 1 500 de lire sterline.
Revizuire Range Rover Evoque folosit
Range Rover Evoquenou revizuit
3. Alfa Romeo Stelvio (2017-prezent)
Rating de fiabilitate 85,5%
Timpul îndelungat petrecut în atelier a fost cea mai mare nemulțumire a celor 32% dintre proprietarii de Alfa Stelvio care ne-au spus că mașina lor a avut probleme. Deși majoritatea mașinilor defecte puteau fi încă conduse, 55% dintre acestea au stat la dealeri mai mult de o săptămână pentru a fi reparate. Lucrurile au mers prost la bateria de 21 de volți, motor, tapițerie interioară și sisteme electrice, inclusiv sistemul de navigație prin satelit/infotainment. Alfa a plătit pentru 67% din lucrările de remediere, dar unii proprietari au primit facturi de până la 750 de lire sterline.
Alfa Romeo Stelvio review
Pentru a citi datele privind fiabilitatea pentru alte clase de autovehicule, urmați aceste linkuri:
Cele mai fiabile și cele mai puțin fiabile autoturisme în general (2024)
Cele mai fiabile mărci auto (2024)
Cele mai fiabile mașini mici (2024)
Cele mai fiabile mașini de familie (2023)
Cele mai fiabile mașini executive (2023)
Cele mai fiabile mașini de lux (2023)
Cele mai fiabile SUV-uri mici (2024)
Cele mai fiabile SUV-uri mari (2023)
Cele mai fiabile autoturisme cu șapte locuri (2023)
Cele mai fiabile mașini electrice (2023)
Cele mai fiabile SUV-uri electrice (2023)
Cele mai fiabile mașini sport (2023)
Cele mai fiabile mașini diesel (2023)
Cele mai fiabile mașini pe benzină (2023)
Cele mai fiabile mașini hibride (2023)
Fiabilitatea SUV-urilor de familie cu o vechime de până la cinci ani
Clasament | Marca și modelul | Punctaj |
1 | Lexus NX (2014-2021) | 100.0% |
2 | Toyota RAV4 (2019-prezent) | 98.8% |
3 | Renaut Kadjar (2015-2022) | 98.6% |
4 | Lexus NX (2021-prezent) | 97.6% |
5 | Honda CR-V (2018-prezent) | 97.2% |
6 | Volvo XC40 PHEV (2017-prezent) | 97.0% |
7 | BMW X1 benzină (2015-2022) | 96.6% |
8 | Kia Niro Hybrid/PHEV (2016-2022) | 96.4% |
9 | Mazda CX-5 benzină (2017-prezent) | 96.1% |
10 | Kia Sportage (2021-prezent) | 96.0% |
11 | Lexus UX (2019-prezent) | 95.4% |
12 | Mercedes GLA (2014-2020) | 95.4% |
13 | Vauxhall Grandland X (2018-prezent) | 95.3% |
14 | Nissan Qashqai (2021-prezent) | 95.2% |
15 | Mercedes GLA (2020-prezent) | 94.6% |
16 | Jaguar E-Pace (2017-prezent) | 94.2% |
17 | Volvo XC40 benzină (2017-prezent) | 93.4% |
18 | Kia Sportage benzină (2016-2021) | 93.4% |
19 | BMW X2 (2018-prezent) | 93.4% |
20 | Audi Q3 (2018-prezent) | 93.1% |
21 | Nissan Qaahqai benzină (2014-2021) | 92.2% |
22 | Volkswagen Tiguan benzină (2016-prezent) | 91.9% |
23 | Citroen C5 Aircross (2018-prezent) | 90.7% |
24 | Peugeot 3008 (2017-prezent) | 90.6% |
25 | Cupra Formentor (2020-prezent) | 89.8% |
26 | Renault Arkana (2021-prezent) | 89.7% |
27 | Mazda CX-5 diesel (2017-prezent) | 88.5% |
28 | Volkswagen Tiguan diesel (2016-2024) | 88.1% |
29 | Range Rover Evoque (2019-prezent) | 86.9% |
30 | MG HS (2019-prezent) | 85.7% |
31 | Alfa Romeo Stelvio (2017-prezent) | 85.5% |
32 | Range Rover Evoque (2011-2019) | 73.8% |
33 | Kia Sportage diesel (2016-2021) | 66.2% |
Despre autorul raportului
Claire Evans este jurnalist auto de mai bine de 30 de ani și, în mare parte din această perioadă, s-a axat pe problemele consumatorilor. În anii ’90, a fost editorialistă de sfaturi pentru revista Carweek, ajutând proprietarii de mașini cu defecțiuni să obțină nivelul corect de despăgubire din partea producătorilor auto.
De asemenea, a petrecut șase ani lucrând la conținutul privind autovehiculele pentru Which?, iar aici a supravegheat desfășurarea sondajului anual al organizației caritabile privind fiabilitatea mașinilor uzate.
Claire a lansat sondajul de fiabilitate What Car? Reliability Survey în 2017 și, de atunci, a ajutat mii de cumpărători să aleagă cele mai fiabile mașini și SUV-uri noi, precum și cele mai fiabile mașini second-hand.