Viitoarea generație BMW M3 va păstra motorul termic, însă va avea, în premieră, și o variantă complet electrică.
BMW M3 este unul dintre acele nume care provoacă entuziasm pentru orice pasionat de mașini, un model care a intrat în istorie pentru capabilitățile dinamice și abilitatea de a le împacheta într-un format pe care îl poți utiliza în viața de zi cu zi.
M3 și-a început cariera cu un patru cilindri în linie, care a evoluat la motoare cu șase cilindri în linie, a existat inclusiv o generație propulsată de un motor V8 aspirat, însă ultimele două generații au migrat către propulsoare cu șase cilindri în linie supraalimentate cu turbină.
Sedanul sportiv urmează să primească o a șaptea generație în 2028, potrivit Autocar, ocazie cu care BMW va marca o premieră. Pentru prima dată în istoria acestui model, dar și în istoria diviziei Motorsport, vom vedea o variantă complet electrică pentru o mașină de performanță a diviziei M.
Noua generație M3 va avea și o versiune pur electrică
Viitoarea generație a sedanului de performanță va fi creată cu ambele tipuri de propulsoare în minte. Cea de-a șaptea generație M3 va putea fi cumpărată atât în format termic, cât și într-o versiune pur electrică.
Se pare că versiunea electrică a lui M3 va fi bazată pe noua generație Seria 3, care urmează să fie prezentată anul viitor. Varianta cu motor termic a lui M3 va fi bazată pe actualul M3 G80, platformă care va trece printr-o serie de revizii tehnice, dar și estetice, pentru a adopta noua linie de design Neue Klasse.
CEO-ul diviziei BMW M, Frank van Meel, a spus că noile modele electrice ale diviziei de performanță vor fi mai grele decât omologii termici, deoarece clienții doresc autonomii generoase. Astfel, până când bateriile solid-state vor deveni norma, modelele electrice M vor fi grele.