Recenzie Ford Focus Hatchback
23 septembrie 2024Recenzie Range Rover Evoque Estate
23 septembrie 2024Prezentare generală
Skoda Yeti poate că a ieșit din producție în 2017, dar stilul său distinctiv și natura sa practică au făcut ca acest SUV compact să aibă încă un cult puternic și să fie una dintre cele mai bune achiziții second-hand sub 5.000 de lire sterline. Caroseria boxy combină o amprentă mică de doar 4,2 m lungime cu o cabină remarcabil de practică și un portbagaj pătrat util.
Proprietarii tind să le iubească, dar detractorii sunt atât de siguri pe ei încât Skoda a ales să numească succesorul său altfel pentru a evita să descurajeze pe cineva. Ca achiziție a unei mașini second-hand, Yeti Yeti are multe avantaje – există o mulțime de opțiuni și este un preț excelent – dar există câteva probleme la care trebuie să fiți atenți.
Defecțiuni cunoscute și probleme comune la Skoda Yeti
Deoarece Yeti are un public atât de entuziast, există o mulțime de resurse disponibile pentru potențialii cumpărători de mașini second-hand. Forumurile proprietarilor și grupurile de pe Facebook sunt pline de informații despre ce poate merge prost, dar nu fiți prea descurajați – este mult mai probabil ca cineva să intre online pentru a se plânge de ceva decât pentru a-l lăuda, și cel puțin puteți privi orice potențială achiziție înarmat cu informații. Am distilat într-o listă de mai jos ceea ce credem că sunt cele mai frecvente defecte, dar chiar și așa nu ar trebui să vă faceți prea multe griji: în secțiunea de recenzii a proprietarilor Parkers, Yeti are un rating excepțional de 4,5 din 5.
Ghid de cumpărare
Probleme comune și ce trebuie să căutați dacă doriți să achiziționați unul
1. Consumul de ulei
Yeti își împarte motoarele cu un număr mare de alte produse ale Grupului Volkswagen și, ca atare, nu este neobișnuit să fie părtinitor la o picătură de ulei. Partea complicată este să știi dacă proprietarii anteriori au ținut cont de acest obicei. Dacă nivelul uleiului este prea scăzut, va crește uzura și va reduce durata de viață a motorului. Cel mai bun mod de a evalua cât de bine a fost îngrijită mașina pe care o vedeți și dacă este probabil să fie fiabilă în viitor este de a dovedi un istoric complet al service-urilor, mai degrabă decât un kilometraj redus.
2. Probleme electronice
Problemele electrice minore pot fi o adevărată pacoste de diagnosticat și reparat, iar Yeti este acum la o vârstă la care acestea pot fi din ce în ce mai frecvente. Cablurile din portiere sunt adesea vinovate, dar merită să vă faceți timp să vă asigurați că totul funcționează așa cum ar trebui. Verificați dacă luminile pâlpâie, închiderea centralizată nu funcționează corespunzător și dacă există simboluri de avertizare pe tabloul de bord. Vizitele repetate la dealer pe o perioadă scurtă de timp pot indica acest tip de probleme, așa că uitați-vă cu atenție la documente.
3. Defectarea supapei de recirculare a gazelor de eșapament (EGR) la modelele diesel
Nu este o problemă neobișnuită la mașinile moderne, în special atunci când sunt alimentate cu combustibil de calitate scăzută sau dacă sunt conduse în mod regulat pentru călătorii scurte, când motorul nu se poate încălzi complet – filtrele de particule diesel (dpf) și sistemele de control al accelerației suferă adesea din aceleași motive. Problema EGR la Yeti este, din păcate, agravată de localizarea piesei, care este dificil de accesat, ceea ce duce la facturi mari pentru manoperă, pe lângă costul componentelor. Simptomele includ o funcționare slabă și o performanță dură, precum și o economie redusă de combustibil, așa că asigurați-vă că testați câteva exemplare, astfel încât să știți cum se comportă un exemplar bun.
4. Defectarea turbocompresorului și a lanțului de distribuție
Defecțiunile turbocompresorului sunt rare, dar nu nemaiauzite, în special la motorul pe benzină TSI de 1,2 litri. Este mai mult decât probabil o problemă care ar fi apărut deja dacă ar fi fost să apară, dar este o factură mare dacă se întâmplă ce este mai rău. Fiind vorba de un motor relativ mic într-o mașină relativ mare, cauzele includ condusul constant prea tare înainte ca totul să se fi încălzit complet, întreținerea necorespunzătoare și alte maltratări similare – deci, în acest caz, este posibil să trebuiască să judecați proprietarul la fel de mult ca și vehiculul înainte de a lua o decizie de cumpărare a unui vehicul folosit. Motoarele mai vechi de 1,2 litri au, de asemenea, probleme cu lanțul de distribuție, modelele mai recente trecând la o curea mai ușor de întreținut.
5. Sistemul de tracțiune integrală funcționează?
Spre deosebire de multe SUV-uri moderne, Yeti a fost disponibil cu tracțiune integrală și oferă o capacitate off-road rezonabilă. Dar sistemul de tracțiune integrală Haldex poate fi temperamental dacă este neglijat, iar multe modele Yeti 4×4 sunt acum adesea doar cu două roți motrice. Căutați o suprafață liberă în timpul testului pentru a vedea dacă sistemul trimite putere către roțile din spate odată ce cele din față încep să se învârtă și verificați istoricul de service pentru a vedea dacă întreținerea corectă a fost efectuată în mod constant – uleiul de transmisie Haldex trebuie schimbat cel puțin o dată la 40.000 de mile.
6. Apă în habitaclu
Fă-ți timp să verifici dacă covoarele nu sunt ude nicăieri, mai ales dacă Yeti-ul pe care îl cauți are opțiunea de acoperiș panoramic. Dacă canalele de drenaj se blochează, apa ajunge să ajungă acolo unde nu este dorită..
7. Vopsea slabă și rugină
Forumurile proprietarilor sunt pline de cumpărători care se plâng de calitatea vopselei lui Yeti atunci când era nou – acum că nu mai este produs de câțiva ani, este posibil ca orice slăbiciune să se fi înrăutățit, în special pe măsură ce acoperirea galvanizată care inhibă coroziunea își termină durata de viață. Portierele, în special, merită examinate îndeaproape, deoarece pot fi predispuse la rugină pe marginile inferioare, dar problemele cu cadrele inferioare și alte zone nu sunt neobișnuite. Uitați-vă la istoricul MOT pentru notificări și – Doamne ferește – eșecuri. Utilizarea în afara șoselei și deteriorările vor înrăutăți situația, așa că aflați tot ce puteți despre cum și unde a fost condus Yeti anterior.
8. Suspensie, balamale de uși și interioare uzate
Pe măsură ce kilometrajul crește, la fel se întâmplă și cu uzura. Ascultați cu atenție zgomotele de lovire în timpul testului drive care ar putea indica uzura bucșelor suspensiei și faceți tot posibilul să examinați amortizoarele pentru a detecta semne de scurgere de lichid. Din nou, istoricul MOT poate fi util în acest caz. Pe măsură ce balamalele ușilor îmbătrânesc, ușa poate scădea ușor atunci când este deschisă, făcând dificilă închiderea din nou – un lucru mărunt, dar care ar putea să vă scoată din minți. În mod similar, asigurați-vă că spătarele rabatabile ale scaunelor se blochează corect în poziție.
9. Emisiile „rezolvate
Yeti aparține în mare măsură epocii așa-numitului scandal Dieselgate și, ca atare, multe modele TDI vor avea acum software-ul original de gestionare a motorului „corectat” pentru a fi legal. Din păcate, unii proprietari au constatat că acest proces a degradat performanțele și a înrăutățit consumul de combustibil. Din nou, merită să vă faceți timp să vedeți mai multe exemple pentru a vă asigura că știți cum ar trebui să se comporte unul bun în timpul condusului.
10. Probleme ale cutiei de viteze
Problemele legate de volanul cu două mase și ambreiajele uzate pot fi o problemă pentru mașinile cu cutie de viteze manuală, în timp ce modelele automate folosesc transmisii DSG de la VW, care pot suferi de uzura prematură a ambreiajelor și trebuie întreținute cu religiozitate. Verificați dacă există vibrații ciudate în timpul test drive-ului și asigurați-vă că vitezele se cuplează fără probleme.
Ce modele și echipări puteți cumpăra?
Skoda a folosit o varietate de nume de modele pe durata de viață a modelului Yeti, oferind ceva pentru majoritatea oamenilor. Aceasta variază de la versiunile de bază până la versiunile de top cu tapițerie luxoasă din piele, iar spre sfârșitul gamei a existat chiar și o distincție mai mare între versiunile orientate spre drum (bare de protecție și ornamente în culoarea caroseriei) și cele destinate unei utilizări mai robuste (specificațiile Outdoor care păstrează o mulțime de placări din plastic negru).
În mod similar, gama de motoare a fost largă și cuprinzătoare, cu modele pe benzină de 1,2, 1,4 și 1,8 litri și o gamă de turbodieseluri TDI de 1,6 sau 2,0 litri. Puterea varia de la 105 CP la 170 CP, în timp ce modelele Greenline veneau pregătite pentru o economie maximă de combustibil.
În paginile următoare, vom analiza fiecare aspect al modelului Skoda Yeti, luând în considerare caracterul practic, confortul, economia de combustibil și performanțele. Dacă aveți puțin timp la dispoziție, puteți sări și la pagina cu verdictul nostru pentru a vedea dacă recomandăm Yeti ca fiind o mașină de ocazie bună.