Recenzie Skoda Yeti Hatchback
23 septembrie 2024Audi TT Coupe revizie
23 septembrie 2024Prezentare generală
Range Rover Evoque Mk1 (sau L538) a fost un succes instantaneu, devenind rapid cea mai bine vândută mașină din gama Land Rover. Oferind clasa aspirațională și finisajul de lux tradițional al unui Range Rover de dimensiuni normale, popularitatea în showroom nu se compară cu cererea de pe piața mașinilor second-hand pentru un Evoque accesibil.
A trecut mai bine de un deceniu de la lansarea modelului Evoque, dar acesta încă arată elegant. Acest lucru este parțial ajutat de Range Rover Evoque 2019 care l-a înlocuit aderând la aceleași fundamente, doar netezite pentru a-l aduce în linie cu Range Rover Velar mai scump.
Fidelii mărcii nu au fost impresionați, dar Range Rover-ul de dimensiuni la îndemână și-a creat în curând un public puternic și multe versiuni sunt impresionant de capabile în off-road. Având în comun o platformă care a fost puternic reproiectată de la Freelander 2, Evoque este disponibil ca un hatch cu trei sau cinci uși și un cabriolet cu două uși.
Ghid de cumpărare Range Rover Evoque Mk1
Inițial, exista o gamă de motorizări pe benzină de 2,0 litri 4×4 și diesel de 2,2 litri cu tracțiune integrală sau dublă. Calitatea construcției nu este cea mai bună, iar modelele timpurii pot fi problematice dacă sunt neglijate. Valorile de ocazie rămân ridicate. 2.evoques diesel de 2 litri nu sunt conforme cu normele ULEZ, nici măcar versiunea 2014 facelift cu cutie automată cu nouă trepte.
Fiți foarte atenți la prețurile Range Rover Evoque second-hand înainte de a cumpăra și căutați punctul optim de depreciere și vechime. Mașinile își pierd rapid mult din valoare, dar le ia mult mai mult timp să ajungă la un preț de chilipir, astfel încât ați putea cheltui în avans echivalentul a „mai multor reparații pentru uzură” și să obțineți un exemplar mult mai nou, cu un istoric mai bun și șanse reduse de facturi neașteptate.
Pentru ceva distinctiv, căutați un Range Rover Evoque Coupe de vânzare – modelul cu trei uși nu a fost inclus în linia celei de-a doua generații și merită cumpărat atât pentru a vă bucura de aspectul și stilul său, cât și ca un potențial viitor clasic.
TD4 de 2,0 litri este cea mai bună opțiune pentru majoritatea utilizatorilor – introduse în 2015, acestea au 180 CP, cutie automată cu nouă trepte și sistem GKN 4×4 mai eficient. Căutați mașini cu opțiunea Active 4×4 – puteți găsi Evoque HSE 2017-18 cu aceasta pentru mai puțin de 17.000 de lire sterline, cu istoric bun și kilometraj rezonabil.
Modelele Dynamic au un design mai sportiv și agresiv al barei de protecție și amortizoare adaptive, iar modelele eD4 au două roți motrice. Nivelurile de echipare variază în timp, dar HSE este întotdeauna un pariu sigur pentru a obține materialele și luxul pe care le așteptați de la un Range Rover. Există puține motive să optați pentru specificațiile de bază atunci când cumpărați un vehicul folosit. Deprecierea a nivelat terenul de joc, iar diferența mare dintre nivelul de bază și vârful de gamă este aproape eradicată – deși rarele modele Si4 de 290 CP, SD4 de 240 CP și Autobiography de bun gust pot impune prețuri ridicate, acestea pot fi vândute lent.
Dacă aveți nevoie de mai mult spațiu, Land Rover Discovery Sport oferă multe dintre avantajele Evoque într-un pachet conceput pentru a oferi o capacitate de șapte locuri, și numai primele șase luni de vânzări sunt Euro 5. Dacă faceți cumpărături la capătul mai ieftin al pieței, nu treceți cu vederea cel mai bun Land Rover Freelander 2 folosit – banii pentru un Evoque murdar ar trebui să vă asigure un Freelander 2 frumos, ultimul din gamă, cu un sistem 4×4 mai bun și o calitate îmbunătățită.
Ce Range Rover Evoque ar trebui să evit
Din moment ce este vorba despre un Range Rover, instinctul natural este de a spune „evitați-le pe cele cu tracțiune pe două roți” doar pe baza faptului că acestea „nu sunt un Range Rover adevărat”. De fapt, ar trebui să evitați Range Rover eD4 pentru că este și cel mai puțin fiabil – în special cu cutia de viteze manuală, unde recenziile proprietarilor noștri dezvăluie ambreiaje și volane cu durată scurtă de viață, pe lângă problemele sistemului de emisii al primului diesel de 2,0 litri și lipsa conformității ULEZ pentru 2,2 litri.
În acest caz, cel mai ieftin – în teorie – Evoque ar putea ajunge cu ușurință să vă coste cel mai mult.
Defecțiuni cunoscute și probleme comune ale Range Rover Evoque Mk1
Există două generații distincte de Range Rover Evoque Mk1, cu tehnologia Ford la baza primei jumătăți a producției și o trecere la soluții interne, cum ar fi gama de motoare Ingenium, în ultimii patru ani. Deși noua tehnologie este mai bună din multe puncte de vedere, aceasta nu este întotdeauna lipsită de probleme. Vă recomandăm să cumpărați un Range Rover Evoque folosit în funcție de starea și istoricul service-ului, în special dacă cumpărați de la un dealer privat sau de la un dealer independent mai mic.
1. Roți și anvelope Range Rover Evoque
Anvelopele de marcă și calibru corecte nu sunt ieftine, iar Evoque-urile timpurii cu Haldex 4×4 nu sunt foarte tolerante cu dimensiunile nepotrivite ale anvelopelor. GKN Active AWD poate decupla complet roțile din față de restul sistemului 4×4 (spre deosebire de sistemele anterioare care decuplau roțile din spate de la puntea spate, lăsând cutia de transfer și arborele colector acționate) atunci când există suficientă aderență, deci este posibil să fie mai tolerant cu uzura diferită a benzii de rulare – deși o diferență prea mare poate deruta senzorii.
Verificați temeinic adâncimea benzii de rulare și evitați mașinile cu cauciuc de proastă calitate. De asemenea, vânzătorii mai puțin demni de încredere încearcă adesea să ascundă zgârieturile de pe jante cu un vârf de pâslă neagră sau vopsea pentru modele, pentru a evita costurile ridicate de recondiționare. Autoturismele Evoque care au fost conduse în afara drumului pot prezenta deteriorări ale pereților laterali, așa că căutați și umflăturile de pe marginea interioară a anvelopei.
2. Electronice și gadgeturi
Verificați fiecare buton, comutator sau buton pentru formă și funcționalitate, inclusiv serviciile conectate de pe modelele mai recente (acestea au nevoie de o cartelă SIM funcțională cu contract de date pentru a funcționa). Sistemul electronic sofisticat al modelului Evoque poate da greș la orice vârstă, de la defecțiuni simple, cum ar fi blocarea centralizată defectă, la probleme electrice grave.
Nu acceptați nicio scuză pentru că ceva nu funcționează la simpla apăsare a unui buton – cu excepția cazului în care cumpărați la limita de jos a pieței și sunteți pregătit să acceptați defecțiunile. Diagnosticarea defecțiunilor electrice necesită mult timp și, cu cât vă îndepărtați mai mult de tarifele de manoperă și de cunoștințele dealerului principal, cu atât mai multe daune colaterale sunt probabile în ceea ce privește ornamentele și eventualele reparații.
Viața cu un Evoque folosit va fi mult mai ușoară dacă vă procurați un instrument de diagnosticare de înaltă calitate și vă alăturați unui club sau forum de proprietari cu reputație.
3. Feriți-vă de ofertele speciale dubioase ale dealerilor
Cererea s-a răcit puțin, dar atractivitatea modelului Evoque și valorile comerciale puternice înseamnă că fiecare dealer de pe stradă și de pe stradă caută o afacere pe care să o revândă, iar cel mai bun mod în care pot face acest lucru este să achiziționeze mașini scoase la licitație pe care dealerii de renume nu vor să își pună în joc reputația.
Verificați foarte atent orice Evoque ieftin și nu vă lăsați păcăliți de comercianți care se dau drept vânzători particulari. Solicitați o verificare a istoricului vehiculului, inspectați toate spațiile dintre panouri și dedesubtul vehiculului, verificați toate documentele și fișele de service și, în cele din urmă, indiferent cât de tentantă este o afacere, dacă ceva nu miroase bine, plecați. Un Range Rover Evoque defect vă poate costa mii de euro în reparații.
4. Căutați deteriorări cauzate de off-road
Evoque nu este o adevărată mașină de off-road precum Land Rover Defender, din păcate unii șoferi cred altceva. Inspectați pragurile, podeaua, evacuarea și pasajele roților pentru a depista semne de deteriorare sau noroi și nisip compactat. Uitați-vă și mirosiți cu atenție și pentru scurgeri de combustibil.
Este demn de remarcat faptul că Range Rover Evoque este, de asemenea, cel mai puțin capabil Range Rover pentru remorcare, cu o limită superioară de 2.000 kg. Pentru clienții Land Rover tradiționali, acest lucru ar putea fi trecut cu vederea, așa că am fi foarte precauți dacă am cumpăra un Evoque cu un kit de remorcare aftermarket care pare bine folosit. Accesoriile din fabrică vin cu o mulțime de documente care clarifică limitele.
Dacă doriți un Range Rover ieftin pentru remorcare, un Range Rover Sport TDV8 folosit este o alegere bună – dar cumpărați cu grijă.
5. Verificarea cutiei de viteze automate
Cutiile de viteze automate cu șase trepte anterioare aveau acțiuni de schimbare agitate care, într-o anumită măsură, erau caracteristice tipului. Unitățile ulterioare cu nouă trepte sunt mult mai bune, dar verificați dacă modul sport și padelele de schimbare a vitezelor funcționează corect.
Au existat probleme de software și/sau ECU care au cauzat tot felul de defecțiuni ale transmisiei pe care numai garajele complet echipate le pot remedia – cumpărarea unui Evoque omologat și utilizat trebuie să asigure efectuarea oricăror actualizări de software aplicabile.
6. Evoque manual – volan cu masă dublă și probleme cu ambreiajul
Mașinile manuale eD4 pot suferi de o uzură a roții dințate care se manifestă ca un volan dezechilibrat. Cauzat de sistemul stop-start în timp, sprijiniți ușor piciorul pe ambreiaj când sunteți în punctul mort. Dacă pulsează la ralanti, masa dublă este expirată, dacă vibrează atunci când turați motorul, atunci este mai probabil să fie vorba de un dezechilibru al volanului cauzat de un inel de angrenaj deteriorat.
În timp ce diagnosticarea problemei o poate restrânge pentru a fi liniștit, oricum este o factură substanțială pentru a o repara pe mașinile care sunt în afara garanției.
7. Defecțiuni ale DPF (modele diesel)
În cazul în care se aprinde lumina de avertizare sau mesajul de eroare DPF (inclusiv avertizarea privind nivelul AdBlue pe modelele ulterioare), nu vă lăsați păcăliți cu scuze. La primele mașini cu motor diesel de 2,2 litri, înlocuirea filtrului de particule diesel (DPF) nu este exagerat de costisitoare și se preconizează că acesta va trebui înlocuit după 100-150.000 de kilometri.
Motoarele diesel 2.0 Ingenium erau predispuse să aibă probleme cu filtrul de particule diesel (DPF) la începutul duratei de viață a vehiculului. Land Rover a rezolvat în mare parte această problemă, dar, pentru a fi liniștiți, am cumpăra unul dintre acestea numai cu o garanție bună pentru mașini uzate.
Aceste motoare sunt, de asemenea, predispuse la diluarea uleiului și, în unele cazuri, la defectarea prematură a lanțului de distribuție. Zăngăniturile la pornirea la rece înseamnă că ar trebui să vă îndepărtați și să vă uitați la următoarea mașină de pe listă.
8. Mirosuri de combustibil – benzină și motorină
Evoques diesel trebuie verificate sub capotă, indiferent de motor, pentru a depista eventuale scurgeri de combustibil, dar trebuie să mirosiți și uleiul de pe jojă. Dacă există mai mult decât un miros de motorină, verificați de două ori nivelul uleiului. Acesta ar putea fi mult mai mare decât nivelul „maxim”, indicând un exces de motorină în ulei.
Evoque a fost supus mai multor rechemări în service de la lansare. versiunile pe benzină Ingenium 2018 pot fi afectate de un control de calitate necorespunzător al șinei de alimentare. Dacă această rechemare (R/2018/036) nu a fost efectuată, aceasta poate duce la scurgeri de vapori sau combustibil lichid sub capotă.
Contactați dealerul pentru a verifica dacă aceasta și celelalte rechemări au fost tratate corect. Atunci când verificați online starea MOT, un banner vă va avertiza, de asemenea, cu privire la rechemările în service restante aplicabile vehiculului respectiv.
9. Probleme de frânare la Evoque
Scârțâitul frânelor față este o problemă care afectează Evoque-urile uzate – în special pe vreme rece, plăcuțele Mintex par să rezolve această problemă, potrivit unui contact de încredere. O pedală spongioasă poate fi rezultatul unei proceduri incorecte de setare a frânei de mână la înlocuirea plăcuțelor spate.
Problemele cu sistemul ABS pot afecta multe sisteme. Senzorii sunt necostisitori, dar problema poate fi inelele reluctor (roți de ton) de pe arborele de transmisie la butuc. În timp ce o defecțiune la oricare dintre sistemele de control al stabilității, de coborâre a pantelor sau 4×4 activ ar trebui să afișeze o lumină sau un mesaj de avertizare, comportamentul neașteptat ar putea fi cauzat de o cablare necorespunzătoare sau de date inexacte privind viteza roților provenite de la senzori defecți.
10. Zăngănit de evacuare Evoque
Odată încălzit, fiți atent la un zgomot metalic sau la un zăngănit provenit din partea din față a sistemului de evacuare. Acest lucru poate indica un scut termic turbo desprins sau un cârlig fracturat pe conducta în sine.
Cum este să trăiești cu un Range Rover Evoque (L358)?
În general, este o mașină foarte satisfăcătoare de condus și de deținut și, după cum am constatat, Evoque a fost dezvoltat continuu de-a lungul vieții sale pentru a rămâne în pas cu rivalii săi mai tineri.
În următoarele câteva pagini, vom analiza în detaliu toate aspectele Range Rover Evoque (L538) și le vom evalua în verdictul nostru. Pe parcurs, vom lua în considerare experiența de condus a mașinii, calitatea și confortul interiorului, nivelul de funcționalitate disponibil și – cel mai important – dacă recomandăm cumpărarea unei mașini second-hand.