Producătorii auto europeni trag un semnal de alarmă și cer norme mai blânde privind reducerea emisiilor de CO2 din 2025.
Constructorii auto s-au arătat îngrijorați de noile norme pentru reducerea emisiilor de CO2 ce vor intra în vigoare începând cu 2025. Potrivit unui comunicat de presă emis de Asocia Constructorilor Europeni de Automonile (ACEA), industria auto europeană își reafirmă angajamentul față de obiectivul UE de neutralitate climatică pentru 2050 și trecerea la mobilitatea cu emisii zero.
Cu toate acestea, contextul actual pune în pericol competivitatea producătorilor europeni. Una dintre cele mai importante provocări cu care industria auto europeană se confruntă este atingerea țintelor privind emisiile de CO2. Începând cu 2025, producătorii vor trebui să se conformeze unor norme mai stricte.
Astfel, până la finalul anului viitor, producătorii vor trebuie să atingă nivelul de emisii pentru flota de automobile de 93,6 grame pe kilometru. În ceea ce privește utilitarele ușoare, nivelul de emisii pe care producătorii vor trebui să îl atingă este de 153,9 grame pe kilometru pentru flota lor de modele.
Producătorii cer relaxarea normelor
Pentru a atinge aceste ținte privind emisiile de dioxid de carbon pe flotă, producătorii au două opțiuni. Fie aleg să reducă producția, implicit vânzările de modele termice, fie vor produce mai multe mașini electrice. Problema intervine în contextul în care piața nu mai este la fel de interesată de mașinile electrice, iar producătorii chinezi reprezintă o amenințare și mai mare pentru constructorii europeni consacrați.
„Producătorii se confruntă cu povara unei transformări împiedicate de factori care nu pot fi controlați, cum ar fi infrastructura de încărcare inadecvată și stimulentele de achiziție insuficiente. Este încurajator să vedem că statele membre ale UE discută despre opțiuni concrete și viabile pentru a scăpa de presiunea imediată și disproporționată a conformității, cum ar fi introducerea unor perioade de conformitate multianuale sau permiterea acordării și împrumutării de credite de CO2 de-a lungul anilor. Reducerea costurilor de conformitate pentru 2025, menținând în același timp transformarea mobilității ecologice pe drumul cel bun, este esențială pentru a asigura rezistența sectorului vehiculelor din UE și capacitatea pe termen lung de a naviga în tranziția ecologică”, a declarat Sigrid de Vries, Director General ACEA.