Sportiva germană a trecut recent printr-un facelift atât tehnologic, cât și estetic, iar noi am luat la test noul pentru a vedea exact cum a evoluat Porsche 911 în 2024.
Cu o istorie ce se întinde pe mai bine de 60 de ani, Porsche 911 a devenit una dintre acele mașini cult pentru pasionați. Cea mai nouă generație (992) a fost introdusă în 2018, iar actualizarea de anul acesta aduce o serie de modificări estetice, dar mai ales tehnice.
Pentru prima oară în istorie, modelul german a primit o motorizare hibridă, care a debutat pentru varianta 911 GTS. Noul 911 Carrera GTS folosește un motor boxer, cu șase cilindri, de 3.6 litri, cuplat cu două motoare electrice. Unul dintre motoare este integrat în turbocompresor și produce 15 CP. Al doilea motor electric este montat în cutia de viteze automată PDK și conferă un boost de 54 CP și 150 Nm.
Noi am testat actualizarea modelului în versiunea sa de bază, Carrera, care păstrează motorul boxer de 3.0 litri ce dezvoltă acum 394 CP și 450 Nm cuplu maxim. Chiar și versiunea aceasta poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde și poate atinge o viteză maximă de 294 km/h.
Designul Porsche 911 evoluează subtil
La exterior, mașina ar putea părea identică cu versiunea pre-facelift, însă există câteva diferențe cu care putem deosebi un 992.1 de un 992.2. Odată cu facelift-ul, farurile LED Matrix devin dotare standard pentru Porsche 911. În partea din față putem observa și noua bară de protecție redesenată, în timp ce în spate 911 beneficiază de o nouă bandă LED, sub care regăsim logo-ul Porsche iluminat.
În standard, Porsche 911 este echipat cu jante de 19 inch în față și 20 de inch în spate. Opțional, clienții pot alege jante de 20 de inch pentru puntea față și de 21 de inch pentru puntea spate, așa cum a avut și mașina testată de noi.
De asemenea, exemplarul pe care l-am avut la dispoziție a fost echipat și cu pachetul estetic Sport Design, care conferă mașinii un aspect mai agresiv. Iar pentru a completa exteriorul mai dinamic, mașina a fost echipată și cu sistemul sport de evacuare, cu valve care variază intensitatea sunetului în funcție de modul ales.
Turometrul clasic dispare de la interiorul noului 911
Cea mai mare schimbare suferită de 911 facelift la interior este reprezentată de dispariția turometrului clasic. Acum, toate versiunile vor fi echipate cu un instrumentar de bord complet digital. Acesta măsoară 12,6 inch în diagonală și dispune de șapte afișaje diferite din care șoferul poate alege. De asemenea, mașinile nu vor mai fi pornite cu ajutorul cheii, din partea stângă a volanului, ci cu printr-un buton montat acolo unde ar fi fost contactul.
Pentru început, noul Porsche 911 va putea fi comandat în format Coupe, Cabrio sau Targa. Deocamdată, toate versiunile vor fi echipate cu transmisia automată PDK dar, din 2025, va fi disponibilă și transmisia manuală, pentru doritori. Exemplarul testat de noi a avut un preț de listă de 183.000 de euro cu TVA inclus.
VIDEO