Situația în care producătorul japonez se află în acest moment pare că nu este optimă, iar cele mai noi rapoarte spun că Nissan mai are la dispoziție aproximativ un an pentru a schimba lucrurile.
În prezent, o mare parte din industria auto se confruntă cu probleme. Producătorii reacționează diferit obstacolelor generate de reguli mai stricte în ceea ce privește emisiile, scăderea interesului pentru mașinile electrice sau situația economică post-pandemică la nivel global. Potrivit Motor1, rapoarte recente spun că Nissan mai are aproximativ un an pentru a se salva.
Situația actuală a Nissan nu este cea pe care și-ar fi dorit-o producătorul japonez. Dealerii vând mașini în pierdere, producția a încetinit și, de curând, compania a tăiat mii de locuri de muncă și a vândut o treime din acțiunile sale din Mitsubishi. Însă, toate aceste măsuri par că au venit prea târziu și reprezintă prea puțin pentru un producător care se confruntă cu astfel de probleme.
Nissan trebuie să acționeze rapid
Doi directori Nissan nenumiți au spus că compania are „12 până la 14 luni pentru a supraviețui”. „Acest lucru va fi greu. Și, în cele din urmă, avem nevoie de Japonia și SUA pentru a genera numerar”, au spus aceștia.
Se pare că Nissan caută un nou investitor pe termen lung, cum ar fi o bancă sau un grup mare de asigurări, pentru a înlocui unele dintre acțiunile Renault de care nu mai dispune. De asemenea, compania nu a exclus posibilitatea ca rivalul său Honda să preia un pachet majoritar în companie, spunând că „toate opțiunile” sunt analizate. Nissan a semnat deja un parteneriat cu Honda și Mitsubishi prin care cei trei producători se angajează în dezvoltarea de noi modele electrice.
Vânzările slabe din SUA și Japonia au determinat Nissan să renunțe la peste 9.000 de locuri de muncă la începutul acestei luni, reducând în același timp producția cu aproape 20%. Profitul operațional al Nissan a scăzut cu 85% în al treilea trimestru. Compania estimează pierderi de circa 58 de miliarde de euro.