Cel mai mare SUV electric al coreenilor de la Hyundai debutează oficial cu o baterie uriașă și peste 400 CP.
Gama de mașini electrice Hyundai are o nouă navă amiral, iar aceasta se numește Ioniq 9. Noul SUV electric al coreenilor va oferi clienților practicalitate, trenuri de rulare cu puteri ce pot depăși 400 CP, dar și o baterie uriașă, pentru autonomii de peste 600 km.
Mult așteptatul SUV electric cu trei rânduri de scaune al celor de la Hyundai a fost prezentat oficial la Los Angeles. Noul model al coreenilor folosește o versiune a platformei E-GMP, folosită pentru mai multe mașini electrice din cadrului grupului Hyundai-Kia-Genesis.
Toate versiunile lui Ioniq 9 vor fi echipate cu o baterie de 110,3 kW, iar mașina va fi vândută în trei configurații distincte. Modelul Long Range de bază va folosi un singur motor, montat pe puntea spate, care va dezvolta 217 CP și 350 Nm. Despre acesta, Hyundai spune că va putea parcurge până la 620 km cu o singură încărcare, atunci când este echipat cu jantele de 19 inch.
Cea mai puternică versiune sprintează de la 0 la 100 în puțin peste 5 secunde
Cei ce caută mai multă putere pot opta pentru varianta Long Range cu tracțiune integrală, care păstrează același motor pe puntea spate, însă adaugă o a doua unitate, de această dată de 95 CP, pe puntea față. Iar la vârful lanțului trofic se află varianta Performance, care folosește o pereche de motoare, care dezvoltă câte 217 CP fiecare. Astfel, mașina poate accelera de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde dacă vorbim despre varianta Performance. Long Range și Long Range AWD reușesc aceeași repriză în 9,4, respectiv 6,7 secunde. Viteza maximă este aceeași pentru toate configurațiile – 200 km/h.
Indiferent de varianta pe care o aleg clienții, toate modelele Ioniq 9 pot fi încărcate de la 10 la 80% în doar 24 de minute cu ajutorul unei stații de 350 kW. Mașina dispune, de asemenea, de funcția Vehicle to Load, astfel că poate alimenta diferite electrocasnice sau unelte.
Designul este puternic inspirat de conceptul Seven
Hyundai a decis să aleagă un design aerodinamic pentru noul său SUV electric, cu forme mai fluide decât ale suratei Kia EV9. Noul Ioniq 9 măsoară 5.060 mm lungime, 1.980 mm lățime, 1.790 mm înălțime și oferă un ampatament uriaș, de 3.130 mm.
Astfel, portbagajul ajunge să măsoare 620 de litri, dar poate fi majorat până la 1.323 de litri prin rabatarea ultimelor două rânduri de scaune. În plus, ampatamentul generos garantează spațiu suficient pentru toți pasagerii.
Cabina lui Ioniq 9 este dotată cu cele mai noi tehnologii de care Hyundai dispune. Spre exemplu, două ecrane a câte 12 inch sunt montate sub același panou din sticlă, pentru a forma zona de infotainment și instrumentar de bord.
În standard, mașina este dotată cu 8 boxe, opțional poate fi comandat și un sistem audio Bose, cu 12 incinte. Bineînțeles, Ioniq 9 dispune de suita tradițională de sisteme de asistență Hyundai, precum frânare automată, asistent pentru unghiul mort, pilot automat adaptiv și este dotat cu 10 airbag-uri în standard.
Hyundai spune că noul model va fi disponibil în Coreea de Sud și SUA începând cu prima jumătate a anului viitor, urmând să ajungă la o dată ulterioară și pe piețele din Europa.