MINI Hatchback Recenzie Hatchback
23 septembrie 2024Recenzie Skoda Yeti Hatchback
23 septembrie 2024Prezentare generală
Puține mașini se pot compara cu Ford Focus Mk3 hatchback ca mașină polivalentă. Există o versiune pentru aproape toată lumea – de la modestul Ecoboost de 1,0 litri la strălucitorul RS de 2,3 litri – și toate sunt bune de condus. Toate acestea fac dinuna dintre cele mai bune mașini second-hand pentru mai puțin de 5.000 de lire sterline.
Fie că aveți o familie tânără și căutați ceva ieftin și sigur de condus, fie că sunteți în căutarea unui hot hatch agil și atrăgător cu un grad util de practicabilitate, sunt șanse să existe un Focus Mk3 care să vă satisfacă nevoile. Nu este de mirare că este atât de popular pe piața second-hand.
Defecțiuni cunoscute și probleme comune ale Ford Focus Mk3
Introdus în Marea Britanie în 2011, cea de-a treia generație Focus a adus Ford la un nivel superior în ceea ce privește calitatea și fiabilitatea. Extrem de bine realizat, cu o gamă extinsă de modele, Focus Mk3 și-a continuat reputația de a fi respectat și foarte apreciat atât de proprietarii de flote, cât și de retaileri. De asemenea, la fel ca toate generațiile de Focus dinaintea sa, Mk3 a fost – și este – un volan excelent, ceea ce îl face o adevărată mașină a șoferului.
În ciuda faptului că a avut un preț cu o treaptă mai mare decât predecesorul său la momentul lansării, prețurile reziduale au scăzut ca urmare a disponibilității pe scară largă a celei de-a patra generații Focus pe piața mașinilor second-hand. Acum mai accesibil și cu o ofertă colosală, Focus Mk3 este o achiziție superbă la mâna a doua – ceea ce îl face mult prea bun pentru a fi considerat „doar” mașina de familie implicită.
Ghid de cumpărare
Probleme obișnuite și ce trebuie să căutați dacă doriți să achiziționați unul.
1. PARBRIZE SCÂRȚÂITOARE
O șoaptă filtrată prin comerț se referă la lipirea parbrizelor din față care cedează. Fiți atenți la sunetele slabe de scârțâit sau de zgârieturi în viraje energice. Țineți ochii și nările deschise pentru covoare umede și mirosuri stătut. Acest lucru pare să afecteze mașinile la care au fost înlocuite recent ecranele.
2. TRANSMISII POWERSHIFT ȘI AUTOMATE
Primele mașini aveau o transmisie cu ambreiaj uscat care a fost înlocuită de un tip de ambreiaj umed mai robust și mai fiabil. Este esențial să se asigure schimbarea lichidului și a filtrului în trei ani pentru a contribui la longevitate și fiabilitate. Powershift-ul este problematic și este mai bine să fie evitat.
3. SUSPENSIA
Unele mașini pot prezenta un scârțâit al suspensiei față atunci când traversează denivelări de viteză sau drumuri ondulate. În general, nu este vorba de nimic mai sinistru decât de bucșe uscate, pe care un proprietar pasionat de bricolaj le poate remedia în câteva minute. Un bun punct de negociere atunci când se încheie o afacere.
4. VERIFICAREA DIRECȚIEI
Când staționați, rotiți volanul de la o blocare completă la alta de câteva ori și ascultați dacă se aude un zgomot de clonc sau de trosnitură. S-ar putea să fie vorba de un arc elicoidal frontal rupt. Repararea nu este foarte costisitoare, dar este imperativ ca acestea să fie schimbate ca o pereche asortată.
5. CAROSERIA
Focus are câteva elemente de stil complicate care fac ca reparațiile de proastă calitate să fie foarte vizibile. Uitați-vă în jurul tuturor marginilor blocurilor optice și, în special, în jurul și în interiorul clapetei de umplere pentru a vedea dacă există semne de reparații sau de pulverizare excesivă. Calitatea panourilor și a vopselei de la noi a fost foarte bună, așa că respingeți sau puneți la îndoială orice lucru care nu arată bine.
6. FRÂNE
În general, sistemul de frânare al modelului Focus este pe măsură, dar există unele piese aftermarket de calitate foarte slabă. Fiți atenți la discurile din față care tremură și la plăcuțele din spate care mormăie. Asigură-te că testul pe șosea include și rularea cu viteză mare pentru a induce problemele menționate mai sus – și târguiți-vă.
7. ELECTRIC
Unele modele pot prezenta semne ale unei probleme de încărcare. Stați în mașină cu lumina interioară aprinsă și motorul la ralanti. Dacă lumina interioară pare să pulseze sau să pâlpâie atunci când porniți farurile sau alte elemente care necesită mult curent, cum ar fi ecranul încălzit, este un prim semn că alternatorul cedează.
8. ROȚI ȘI ANVELOPE
Focus poate fi adesea diagnosticat greșit ca având o problemă cu rulmenții roților. Aceasta este adesea cauzată de anvelope de calitate inferioară. Dacă observați zgomote de bâzâit sub 70mph provenind din spate, verificați marca anvelopelor sau dacă marginea interioară a anvelopelor din spate se simte umflată sau mărginită.
9. AMBREIAJUL ȘI CUTIA DE VITEZE
Îndepărtați-vă de vehiculele cu un schimbător de viteze rigid, un ambreiaj care mușcă mult și/sau o pedală de ambreiaj cu senzație spongioasă. Autovehiculele 1.0 anterioare au avut probleme de calitate cu componentele, provocând defecțiuni în unele cazuri la mai puțin de 16.000 km. De asemenea, fiți atenți la un zgomot de zăngănit atunci când opriți motorul, ceea ce indică o defecțiune a volanului cu masă dublă.
10. PROBLEME ALE SISTEMULUI DE RĂCIRE ECOBOOST
Modelele EcoBoost 1.0 (2011-2013) au avut o problemă de calitate cu o țeavă mică, dar importantă, din plastic a lichidului de răcire, cunoscută sub numele de furtunul Degas, care a făcut obiectul unei rechemări la service a dealerilor. Verificați dacă acesta a fost modificat, deoarece dacă se despică, mai ales la viteză, se poate scurge și poate distruge motorul.
Ce modele și echipări puteți cumpăra?
Din această generație au dispărut hatch-ul cu trei uși, mai puțin vândut, berlina și coupe-ul-cabriolet. În schimb, a fost o ofertă cu cinci uși numai în forme hatchback și break, cu Vauxhall Astra, Volkswagen Golf – împreună cu frații săi SEAT Leon și Skoda Octavia – precum și Honda Civic, Hyundai i30, fiind rivalii săi principali.
Această generație Focus a fost actualizată în mod regulat pentru a contribui la menținerea atractivității sale. Un facelift semnificativ pentru Focus a fost introdus în 2014, cu o nouă capotă, aripi față, bare de protecție (cea din față încorporând o nouă grilă subțire) și faruri mai subțiri. În spate, LED-urile sunt prezente în luminile remodelate și există un nou design al hayonului.
Veți primi o serie de tehnologii menite să îmbunătățească siguranța șoferului și experiența de utilizare, cum ar fi un indicator al unghiului mort, funcția de parcare automată și frânarea autonomă de urgență. Unele dintre aceste caracteristici sunt disponibile doar ca opțiuni, în timp ce altele, în funcție de nivelul de echipare ales, sunt standard.
În paginile următoare, vom analiza fiecare aspect al modelului Ford Focus Mk3, luând în considerare caracterul practic, confortul, consumul de combustibil și performanțele acestuia. Dacă aveți puțin timp la dispoziție, puteți sări și la pagina cu verdictul nostru pentru a vedea dacă recomandăm Focus Mk3 ca fiind o mașină de ocazie bună.