Următoarea generație Citroen C4 ar urma să fie un rival direct pentru Dacia Duster. Producătorul francez se repoziționează pe piață drept un jucător în clasa de buget.
Citroen și-a declarat dorința de a deveni un producător mai profitabil, axat pe pragmatism, iar poziția sa în raport cu Dacia devine tot mai clară. Francezii vor să fie un rival pentru marca de la Mioveni, lansând pe piață modele accesibile, versatile, iar următorul luat în vizor este Duster.
Schimbarea de strategie pentru Citroen pare ciudată, însă ar putea fi una necesară, dată fiind „aglomerația” de branduri din grupul Stellantis, din care face parte și Citroen, care concurează pentru același tip de clienți. Potrivit L’argus, Citroen vrea să crească profitabilitatea, astfel că renunță la modelele care nu contribuie suficient la acest lucru și se va concentra pe oferte mai accesibile, create pentru o categorie de clienți diferită.
Făcând acest lucru, Citroen devine un rival pentru Dacia, brand care a evoluat foarte mult în ultimii ani și care a devenit de succes inclusiv în Europa de Vest. Actuala generație a crossoverului C4 a fost recent actualizată, astfel că vor mai trece câțiva ani până când va fi înlocuită cu un model complet nou. Iar când acel moment va veni, Citroen intenționează să lanseze un concurent direct pentru Duster.
Citroen vrea să aducă pe piață un rival pentru Dacia Duster
Thierry Koskas, CEO Citroen, a pornit o strategie similară cu cea a Dacia, concentrată pe pragmatism și prețuri scăzute. Iar mașina care va sta la baza designului viitorului SUV ce va concura cu Duster va fi conceptul Oli. Acesta a fost prezentat inițial drept un „laborator de idei”, dar se pare că Oli nu va rămâne doar la stadiul de inspirație pentru designul mărcii și care nu va da naștere unui nou model.
Am văzut câteva din trăsăturile sale de design înglobate în noua generație Citroen C3, care rivalizează cu Dacia Sandero. Oli va sta la baza viitoarei generații C4, care, conform presei din Franța, se află deja în faza de dezvoltare.
Se pare că noul model era programat să intre în producție din 2026, însă a fost decalat pentru 2027. Iar platforma care va da naștere acestui rival pentru Dacia Duster este arhitectura Smart Car a grupului Stellantis, pe care sunt construite mașini precum Citroen C3 și Fiat Grande Panda.
Gama de motorizări ar urma să fie păstrată, astfel că viitorul C4 va fi disponibil în format pur termic, mild-hybrid și pur electric. Acest lucru va permite Citroen să folosească motoare deja existente și să mențină costurile scăzute, lucru esențial pentru o mașină care vrea să concureze cu Dacia Duster.