Recenzie Range Rover Evoque Estate
23 septembrie 2024Poți conduce mașină cu transmisie manuală dacă ai făcut școala pe automată?
23 septembrie 2024Prezentare generală
Audi TT Mk2 poate că nu are aspectul de concept car al originalului, dar această versiune din a doua generație, cunoscută și sub numele de Audi TT 8J, este altfel mai bună în aproape toate privințele. Oferă o experiență de condus mai satisfăcătoare, performanțe mai bune și siguranță sporită. De asemenea, se dovedește a fi destul de robustă ca achiziție de mașină folosită – deși există câteva lucruri importante, potențial costisitoare, la care trebuie să fiți atenți.
Puterea variază de la 160 CP de la mașinile cu tracțiune față de 1,8 litri până la 360 CP de la cele mai puternice modele TTRS Quattro cu cinci cilindri. Rivalii variază de la Volkswagen Scirocco și Peugeot RCZ în partea de jos până la Porsche Cayman în partea de sus. Un Audi TT Mk2 Roadster a fost de asemenea vândut alături de acest 2 2 Coupe.
Defecțiuni cunoscute și probleme comune ale Audi TT Mk2
Cu cele mai vechi exemplare folosite de TT Mk2 disponibile acum pentru mai puțin de 3.000 de lire sterline, aceasta este o modalitate tentantă de a achiziționa o mașină atractivă și sportivă pentru bani puțini. Dar, pe lângă toate capcanele obișnuite ale mașinilor de ocazie, trebuie să vă amintiți că mașinile sportive sunt adesea conduse de șoferi sportivi – nu toți sunt neapărat cei mai înțelegători din punct de vedere mecanic.
Pe măsură ce astfel de mașini devin mai accesibile, crește și nivelul de abuz la care sunt supuse. Așadar, fiți atenți la istoricul de service zgârcit și la exemplarele modificate care au fost împinse dincolo de toleranțele din fabrică. Ca în cazul majorității mașinilor mai vechi, aveți grijă și la defecțiunile electrice.
Ghid de cumpărare
Probleme comune și ce trebuie să căutați dacă achiziționați una.
1. Cutia de viteze automată S-tronic
Să o scoatem pe aceasta din drum. Deși cutia de viteze automată S-tronic a modelului TT 8J – versiunea Audi a DSG de la Volkswagen – nu este fundamental nesigură, acestea nu merg bine și poate fi costisitoare. Ceea ce merită știut, deoarece majoritatea TT-urilor Mk2 sunt echipate cu ele.
Aici merită să testați mai multe exemplare, pentru a vă face o idee despre cum ar trebui să fie cutia de viteze. Asigurați-vă că aduceți cutia de viteze la temperatură, apoi conduceți încet și fiți atenți la orice comportament ciudat. Totul poate fi reparat, dar vă așteaptă aproximativ 1.000 de lire sterline pentru modulul de control electronic, mai mult decât atât pentru orice probleme mecanice.
2. Tracțiune integrală Quattro
O altă preocupare evidentă pentru orice produs VW Group cu tracțiune integrală de această vârstă, dar adesea mai dificil de diagnosticat. Prin urmare, dacă intenționați să cheltuiți o sumă rezonabilă de bani pe un TT folosit cu Quattro, ar putea merita să adăugați costul necesar pentru a obține o inspecție profesională.
Dacă este abuzat, sistemul Haldex care conectează roțile din față și din spate poate fi predispus la defecțiuni, lăsându-vă cu un model cu tracțiune față cu o insignă elegantă pe spate. Din nou, poate fi reparat, dar merită să căutați mașini second-hand unde acest tip de lucrare a fost deja efectuat de un specialist de renume.
3. Istoricul service-ului
Audi TT Mk2 are oficial intervale de service de doi ani, ceea ce ar trebui să tragă un semnal de alarmă. Cele mai bune exemplare folosite vor fi fost tratate cu atenție mai des decât atât și fiți extrem de atenți la orice mașină care are lacune mari în înregistrările de service.
Lucrurile cheie la care trebuie să fiți atenți sunt schimbarea curelei de transmisie (la mașinile care au nevoie de ea) la 75.000 de mile și intervalul recomandat de 60.000 de mile pentru ambreiaje la modelele cu cutie de viteze manuală.
4. Suspensia
Câteva lucruri de reținut aici. Experiența de condus îmbunătățită a modelului Mk2 TT a venit în mare parte de la suspensia multi-link mai sofisticată. Pentru ca aceasta să continue să funcționeze așa cum ar trebui, trebuie întreținută – deci căutați dovezi că bucșele și alte componente au fost înlocuite.
Modelele S line au venit cu suspensie Sport coborâtă, care a fost adesea criticată pentru că era dură atunci când era nouă; suspensia adaptivă Magnetic Ride îmbunătățită a fost mai bună, dar deși amortizoarele pline cu fluid magnetic (uneori cunoscute sub numele de „șocuri magnetice”) nu sunt predispuse la defecțiuni, încă o dată problemele sunt costisitoare de reparat.
5. Caroserie
Aceste mașini nu sunt cunoscute ca fiind ruginite, astfel încât orice descoperire ar putea fi un semn al unui tratament necorespunzător sau al unei reparații în urma unui accident. De asemenea, trebuie știut că multe dintre panouri sunt din aluminiu, ceea ce înseamnă că și daunele minore pot fi costisitoare de reparat – deci nu vă gândiți că acea mică adâncitură nu va fi o problemă..
6. Anvelopele
Modelele Quattro sunt cunoscute ca fiind foarte dure cu anvelopele lor. Așadar, căutați TT-uri uzate care mai au destulă viață în cauciuc sau pregătiți-vă să vă târguiți. În mod similar, evitați mașinile echipate cu anvelope de buget sau nepotrivite, deoarece ambele lucruri vorbesc despre un tratament necorespunzător în trecut.
Acestea nu au nici măcar o roată de rezervă pentru economisirea spațiului, așa că merită să verificați dacă compresorul de urgență și gunoaiele pentru reparații sunt prezente. Probabil că nu va fi.
7. Rechemări
Ca întotdeauna, este o bună practică să vă asigurați că rechemările în service au fost într-adevăr efectuate. La TT Mk2 trebuie să fiți atenți la câteva – unul legat de frâne, altul legat de cutia de viteze S-tronic, care timp de câțiva ani a avut un sistem de monitorizare a temperaturii nesigur, care a cauzat defecțiuni premature.
8. Motoare
O varietate destul de mare de motoare au fost disponibile pe TT – inclusiv două motoare turbo pe benzină TFSI de 2,0 litri diferite înainte și după facelift – așa că asigurați-vă că știți exact ce cumpărați. Vestea bună este că niciunul dintre acestea nu prezintă motive majore de îngrijorare.
Totuși, acestea consumă de obicei destul de mult ulei, așa că asigurați-vă că sunteți pregătit pentru asta. Defecțiunea este adesea o problemă a pachetului de bobine, dar acestea sunt per cilindru, astfel încât înlocuirea lor la aproximativ 40 de lire sterline pe bucată se poate acumula. Modelele cu lanțuri de distribuție își pot distruge tensoarele, ceea ce va fi catastrofal. Așadar, ascultați zgomotele neplăcute și întrebați vânzătorul despre întreținerea preventivă.
9. Interior și electronică
Sunt multe echipamente standard pe aceste modele, așa că asigurați-vă că toate funcționează și nu vă lăsați păcăliți de vânzătorii care pretind că mașina lor are o mulțime de opțiuni – aproape totul, cu excepția navigației prin satelit și a sistemului Bose, a fost inclus. Dispozitivele de reglare a geamurilor se pot defecta fără avertisment, dar verificați dacă funcționează fără probleme în timpul testului cu mașina. În mod similar, asigurați-vă că și spoilerul spate care se extinde automat se comportă corect.
În general, asigurați-vă că nivelul de uzură din interior corespunde kilometrajului și modului în care se pretinde că a fost tratată mașina.
10. Modificări
Mașinile sport ieftine atrag lumea motoarelor modificate, iar „upgrade-urile” sunt efectuate la standarde foarte variabile. Mai mulți cai putere riscă să uzeze mai repede motoarele și ambreiajele, în timp ce suspensiile aftermarket pot să nu fie aprobate din punct de vedere al calității și aproape întotdeauna oferă o calitate mai proastă a călătoriei și îmbunătățiri discutabile ale nivelului de aderență. A se vedea, de asemenea, jante din aliaj mai mari.
Ce modele și echipări puteți cumpăra?
Aveți de unde alege, inclusiv câteva ediții limitate și speciale. La mașinile mai vechi, starea este mai importantă decât specificațiile, dar la exemplarele mai noi, o linie S va valora în mod clar mai mult decât un Sport. Mai semnificativă este diferența dintre un TT obișnuit, TTS și TT RS.
La lansarea din 2006, modelele TT obișnuite au venit cu motoare turbo pe benzină TFSI de 2,0 litri și 200 CP sau V6 pe benzină de 3,2 litri și 250 CP. În 2007, motorul turbo pe benzină TFSI de 1,8 litri și 160 CP, mai ieftin, a devenit punctul de intrare în gamă, iar în 2008, un TFSI de 2,0 litri și 210 CP, mai puternic, s-a alăturat gamei, alături de un turbodiesel TDI de 2,0 litri și 170 CP.
TTS a sosit, de asemenea, în 2008, cu un TFSI de 2,0 litri și 272 CP și Quattro standard; o mașină rapidă, dar mult noroc să găsești una dintre acestea care să nu fi fost distrusă în timp. Cu toate acestea, adevăratul greilor este TT RS, care primește un turbo-petrol TFSI de 2,5 litri cu cinci cilindri și 340 și s-a alăturat gamei în 2009. Ne ocupăm de acesta în recenzia noastră separată TT RS.
Întreaga gamă a primit un facelift în 2010, moment în care V6 a fost abandonat. Un TT RS Plus a completat oferta TT 8J în 2012, cu 360 CP de la motorul turbo cu cinci cilindri.
În paginile următoare, vom analiza fiecare aspect al gamei Audi TT Mk2, luând în considerare caracterul practic, confortul, economia de combustibil și performanțele. Dacă nu aveți prea mult timp la dispoziție, puteți sări și la pagina cu verdictul nostru pentru a vedea dacă vă recomandăm a doua generație TT ca o mașină de ocazie bună.